شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
خوداتکایی پتروشیمی امیرکبیر در انجام تعمیر قطعات ضروری

خوداتکایی پتروشیمی امیرکبیر در انجام تعمیر قطعات ضروری

خوداتکایی پتروشیمی امیرکبیر در انجام تعمیر قطعات ضروری
رئیس مجتمع پتروشیمی امیرکبیر گفت: این شرکت با بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخل موفق به انجام تعمیرات اساسی کلاچ گیربکس اکسترودر واحد LLD در کمتر از یک هفته، بدون هیچ گونه حادثه ای شد .

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، سلیمانی با اعلام خبر انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی بر روی کلاچ گیربکس و MELT PUMP اکسترودر واحد LLD اظهار داشت: طی چند روز گذشته تولید واحد LLD مجتمع به دلیل عدم انتقال توان کلاچ گیربکس مربوط به موتور MELT PUMP ، در 17 خردادماه متوقف شد.

وی افزود: فعالیت تعمیراتی بر روی این دستگاه بلافاصله با تکیه بر توان و دانش بومی، توسط مهندسان ناظر به همراه استاد کاران و نفرات فنی به صورت شبانه روز و در ایام تعطیل، به منظور استمرار در فرآیند تولید، در کمتر از یک هفته با صرف ۱۸۷۰ نفرساعت به سرانجام رسید، این در حالی است که در گذشته این فرآیند به مدت 2 هفته به طول می انجامید.

رئیس مجتمع شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه با بیان اینکه انجام این فعالیت تعمیراتی در کمترین زمان ممکن تاثیر قابل توجهی بر بهره وری شرکت به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: بعد از انجام این پروژه کلیه مشکلات پیش بینی شده بر روی کلاچ گیربکس MELT PUMP اکسترودر برطرف شده و این تجهیز با شرایط کاملا استاندارد و در محدوده مجاز سازنده به چرخه تولید برگشت، این تجهیز در حال حاضر به فعالیت خود ادامه داده و آمادگی کارکرد بدون هیچ گونه مشکلات جانبی و وقفه در روند تولید را دارد ، تمامی مشکلات شناسایی شده نیز به طور کامل رفع شد .

در ادامه گفت و گوحیاتی رئیس اداره تعمیرات به تشریح جزئیات روند انجام این فرآیند چند مرحله ای تعمیرات در واحد LLD پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های صورت گرفته، در اسرع وقت نسبت به بازکردن کلاچ که به دلیل عدم انتقال توان توسط این کلاچ متوقف شده بود، به همراه BEVEL PINION اقدام شد و به کارگاه مرکزی انتقال داده شد، پس از بازشدن کلاچ مشاهده شد، صفحات اصطکاکی و بیرینگ های آن دچار خوردگی شده بودند.

وی ادامه داد: در نهایت کلاچ جدید با سردکردن شفت تا منهای 30 درجه سانتی گراد روی آن جازده شد، البته پیش از این پکیج کلاچ به منظور تعویض به صورت یکپارچه به خارج از استان ارسال می شد که موجب تحمیل هزینه هنگفتی برای شرکت می شد.

محمدرضا حیاتی افزود: پس از آن بر اساس پیش بینی های انجام شده، تعمیر گیبربکس نیز انجام شد که به دلیل محصور بودن این قطعه در ساختمان اکسترودر، انتقال آن طی 6 ساعت کاری توسط گروه سرویس های تعمیراتی انجام شد و پس از انتقال گیربکس به کارگاه مرکزی، نسبت به دمونتاژ آن با بهره گیری از دانش و تخصص داخلی اقدام شد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴,۵۱۰
کد خبر : ۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید