شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
تولید حدوداً 185.000 تن پلی‌اتیلن سبک

تحقق 90 درصدی برنامه تولیدی پیش‌بینی شده واحد LD

تحقق 90 درصدی برنامه تولیدی پیش‌بینی شده واحد LD

مهندس حمیدرضا شیروانی از تحقق 90 درصدی برنامه تولیدی پیش‌بینی شده واحد LD  خبر داد و اظهار داشت:  واحد تولیدی LDPE در سال 1398 و تا پایان بهمن ماه سال جاری با هدف مدیریت مصرف خوراک و استفاده حداکثری از اتیلن قابل دسترس در منطقه و با اهتمام و تلاش مضاعف کارکنان در جهت استمرار تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای بین‌المللی، با تولید حدوداً 185.000 تن پلی‌اتیلن سبک، 90 درصد برنامه تولیدی پیش‌بینی شده را محقق نموده است.

وی افزود:  باتوجه به الزام تعریف و اجرای برنامه تعمیرات اساسی- در بازه‌های زمانی ایجاد شده- برنامه‌های اورهال واحد به منظور بهبود بخشیدن به روند تولید و همچنین کاهش ریسک ایمنی و مخاطرات مربوطه، پیگیری و اجرایی شدند.

رئیس کارخانه LD  در ادامه به تشریح برنامه‌های اورهال این واحد اشاره کرد و گفت:  تعویض اسلاید ولو، اسکرو، Die plate و قطعات گیربکس اکسترودر، شستشوی شیمیایی راکتور، پیاده سازی، اصلاح و نصب مجدد استک D-1301، رفع اشکال از مبدل‌های E-1206 و E-1601، تعویض کابل برق معیوب الکتروموتور کمپرسور هایپر، اورهال کامل و تعویض سیلندرهای مراحل 22B/21B/11B/21A کمپرسور هایپر و از سرویس خارج کردن DCS و Total download کارت‌های ابزار دقیقی از جمله اقدامات انجام شده در اورهال این واحد است.

مهندس شیروانی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و چشم‌انداز واحد در سال 1399 پرداخت و خاطرنشان کرد: با پیروی از خط مشی حوزه تولید جهت رسیدن به اهداف کلان و استراتژیک شرکت، اقداماتی از جمله تلاش در بهبود روند تولید با کیفیت مطلوب و بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه واحد برای رسیدن به ظرفیت اسمی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به ماهیت واحد LDPE و تلاش بی‌وقفه مدیریت محترم پتروشیمی امیرکبیر در بحث تامین خوراک اتیلن این واحد قابلیت تولید با ظرفیت اسمی و حتی در صورت نیاز بازار به گریدهای خاص می‌تواند بیش از ظرفیت اسمی نیز تولید نماید.

 رئیس کارخانه واحد LD در ادامه با بیان اینکه حوزه تولید در واحد LDPE سعی بر استفاده از مواد شیمیایی با کیفیت بالا جهت ارتقای سطح کیفی محصولات دارد اظهار داشت: با توجه به سیستم نمونه‌گیری ON-LINE و بررسی سطح کیفیت محصولات تولیدی به صورت لحظه به لحظه، منجر به تفاوت این واحد از لحاظ کیفی با دیگر تولید‌کنندگان مشابه گردیده است.

به حداقل رساندن ضایعات تولید، بهینه نمودن مصارف انرژی و جلوگیری از اتلاف آنها:

مهندس شیروانی اضافه کرد: در خصوص بهینه نمودن مصارف انرژی با توجه به اقدامات صورت گرفته شامل رفع اشکال از Valve های مسیر بخار، استفاده از نقطه نظرات شرکت مشاور در زمینه مصرف بخار، تعویض و جایگزینی تله بخارهای معیوب و نامناسب و در نهایت پایش کلیه حامل‌های انرژی به صورت روزانه شاهد کاهش مصارف انرژی در واحد LDPE خواهیم بود.

پیش‌بینی نیازها و رفع مشکلات و تنگناها برای جلوگیری از توقف‌های ناخواسته واحد:

وی ادامه داد: پیگیری موارد مطروحه در جلسه تنگناهای واحد LDPE و به سرانجام رساندن آنها در دستور کار حوزه تولید در این واحد قرار دارد. لذا تعریف پروژه ریموت کردن و 2 از 3 کردن ترانسمیترهای کمپرسور HYPER، اجرای پروژه رفع اشکال از سیستم گاز سنج‌های محوطه راکتور، تهیه و رفع اشکال از PCV های مسیر HPN2 به سیلوهای گاززدایی و اعلام اولویت خرید تجهیزات ضروری واحد، از جمله اقدامات در این راستا می‌باشد.

بهره‌گیری از خدمات لیسانسورها و شرکت‌های بین‌المللی جهت به‌روز‌رسانی دانش پایه واحدهای تولیدی:

رئیس کارخانه LD در ادامه عنوان کرد: با توجه به عدم پشتیبانی لیسانسور واحد LDPE (شرکت LyondellBasell ) تلاش برای برقراری ارتباط با این شرکت و یا استفاده از اطلاعات توسط شرکت‌های وابسته در حال پیگیری می‌باشد. برقراری ارتباط مجدد با شرکت‌های صاحب تکنولوژی و فراهم کردن حضور کارشناسان مربوطه جهت رفع مشکلات کنونی واحد، در حال پیگیری می‌باشد.

توجه خاص به بحران‌های خزنده و خاموش تاثیرپذیر در امر تولید و تلاش در حذف آنان:

وی در این رابطه اظهار داشت: همانگونه که شاهد یکی از این بحران‌ها در خصوص مشکل به وجود آمده برای سیلندر مرحله پنجم کمپرسور B/P بوده‌ایم، تلاش جهت رفع مشکل و حل آن به صورت دائم با کمک شرکت Burckhardt ادامه دارد. لذا با حضور شرکت‌های توانمند انتظار می‌رود کلیه بحران‌های خاموش شناسایی و رفع گردند.

مهندس شیروانی در پایان بیان داشت: تلاش در جهت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های سخت‌افزاری به‌روز در راستای تداوم بخشیدن به تولید و بهبود کیفیت محصول از قبیل تهیه تیوب‌های راکتور با زبری کمتر، پروژه تعویض پمپ‌های تزریق پروکساید به راکتور، ارتقاء سیستم حفاظتی تجهیزات حساس ( کمپرسور‌های B/P و Hyper و اکسترودر) به منظور جلوگیری از توقفات ناخواسته، اصلاح سیستم تخلیه اضطراری راکتور، اصلاح مسیر تامین خوراک و تعبیه فیلتر در مسیر مربوطه جهت بهبود کیفیت خوراک دریافتی و به حداقل رساندن ناخالصی‌ها و ذرات جامد در اتیلن دریافتی می‌باشد.

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۲,۹۱۰
کد خبر : ۱۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید