شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
فرزاد وزیری توضیح داد:

ایفای نقش واحد در زنجیره تولید مجتمع

ایفای نقش واحد در زنجیره تولید مجتمع
حفظ زنجیره تولید مجتمع با تولید محصولات بوتادین، رافینت و بوتن-1

رئیس کارخانه BD/B1 شرکت پتروشیمی امیرکبیر مهندس فرزاد وزیری به تشریح مهم‌ترین اقدامات این کارخانه در طول یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: به‌روزرسانی  سیستم) Centum (ابزار دقیق واحدهای BD&B1 از ویرایش  V.2.2 به V.3.8، اجرای طرح دائمی تزریق بهبود دهنده کاتالیست واحد B1 (ترکیب سیلانی)، Fire Proofing نمودن پایه‌های مخازن TK-601  , TK-4045 A/B  و فروش برش سنگین پائین TK-4045 به پتروشیمی تخت‌جمشید جهت استفاده از 2و1 بوتادین موجود در آن به عنوان حلال در تولید PBR از جمله اقدامات این کارخانه در یک سال گذشته به شمار می‌روند.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این کارخانه می‌توان به اجرای پوشش ویژه هگزاگون بر روی سطح Sump Pit واحدهای BD/B1 جهت جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست اشاره کرد که این کار مهم با برنامه‌ریزی مدیریت واحد و تلاش و کوشش پرسنل در راه دشوار تولید و در شرایط سخت تامین قطعات مورد نیاز تجهیزات و کاتالیست‌های مرغوب،... به‌دست آمده است.

رئیس کارخانه  BD/B1 ادامه داد: حذف نقاط Dead برج T-4041 برای جلوگیری از تولید Pop Corn و انجام تعمیرات اساسی ) Over Haul (واحد‌های BD & B1 و تضمین عملکرد واحدها و دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده تا سه سال آینده  از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشند.

مهندس وزیری در ادامه از انجام پروژه‌های توسعه‌ای این کارخانه در سال 99 خبر داد و گفت: پروژه نصب مبدل گرمکن نیتروژن جهت کاهش زمان N2 Purge لوپ‌های واحد B1 و در نهایت کاهش مصارف Utility واحد و نصب و راه‌اندازی مبدل جهت پیش گرم کردن خوراک ورودی به D-2010 که در نهایت بهبود دهنده سیستم تبخیر خوراک واحد BD خواهد شد از جمله طرح‌های توسعه‌ای هستند که درسال 99 اجرایی خواهند شد.

 کارخانه BD/B1 در سال 1398 )تا پایان بهمن( با تولید سه محصول عمده بوتادین، رافینت و بوتن-1 نقش خود را در زنجیره تولید مجتمع به انجام رسانده که جدول زیر بیان کننده تلاش و کوشش این مجموعه ارزشمند می‌باشد.

تولید سال 1398

درصد تحقق نسبت به برنامه

بوتادین

26005

77

بوتن-1

16885

101

رافینت

40643

81.2

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۲,۸۹۸
کد خبر : ۱۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید