شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
مهم ترین اقدامات واحد CF در سال 98 از سوی کیوان زعفری مطرح شد

پیگیری مجوز دریافت اتان از بیدبلند2

بهبود کیفیت آب کولینگ ارسالی به واحدهای بهره برداری
پیگیری مجوز دریافت اتان از بیدبلند2
کیوان زعفری در خصوص ارائه گزارش مهم‌ترین فعالیت‌های یک ساله کارخانه CF اظهار داشت: تعمیر و نگهداری و رفع مشکلات واحد به منظور تداوم تولید واحد از طریق انجام به موقع PM و صدور TSR و W.O به‌صورت مداوم در خلال سال 1398 همواره در حال پیگیری بوده است.

 

وی افزود:  قطعات مورد نیاز واحد دائماً در جلسه تنگناها در حال پیگیری جهت تهیه و تامین می‌باشد همچنین سایر موارد مهم و مرتبط و تاثیر گذار در فرآیند تولید در معرض بحث و تصمیم‌سازی توسط روسا و مدیران مربوطه قرار می‌گیرد.

  رئیس کارخانهCF  ادامه داد: بهبود کیفیت آب کولینگ ارسالی به واحدهای بهره‌برداری از طریق تنظیم و تغییر میزان تزریقات و نوع مواد شیمیایی مصرفی در برج‌های خنک کننده که نقش بسزائی در کنترل خوردگی و رسوب گذاری روی مبدل‌های واحدهای دریافت کننده آب کولینگ دارد.

 مهندس زعفری با بیان اینکه بهبود کیفیت فیزیکی آب ارسالی به واحدها از لحاظ میزان و دمای آب ارسالی تعویض پکینگ‌ها، قطره‌گیرها و شاورهای معیوب برج‌های خنک کننده در دستور کار واحد قرار گرفته است، عنوان کرد: طی سال 1398 برای تعدادی از سل‌های هر دو کولینگ انجام شده است. همچنین برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی سل‌ها به گونه‌ای درنظر گرفته می‌شود که روند مثبت تولید واحدها تداوم داشته باشد .

وی افزود: جهت استفاده از ظرفیت بالقوه کولینگ پلی‌الفین، پروژه استفاده از آب کولینگ واحد HD از کولینگ پلی الفین به‌جای کولینگ الفین تعریف شده است که اجرای این پروژه  طبق محاسبات همکاران محترم خدمات فنی تاثیر بسزایی در شرایط تولیدی واحدهای HD و الفین در فصول گرم سال دارد. عملیات اجرایی این پروژه هم اکنون درحال انجام است و امیدواریم در سال 1399 ان‌شا‌الله به بهره‌برداری برسد.

رئیس کارخانه CF عنوان کرد: به‌دلیل استهلاک بالای ولوها و اتصالات روی خط بخار به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تعمیرات موقت جهت تداوم تولید واحدها جهت پیشگیری از سرویس خارج شدن هدر بخار صورت پذیرد و در اولین فرصت تعمیرات اساسی همزمان با اورهال واحدها صورت گیرد. انجام این عملیات تعمیرات اساسی در خصوص خط بخار واحد LLD و BD B1 همزمان با اورهال سال‌های گذشته آنها صورت پذیرفت و جهت هدر بخار شمالی جنوبی مجتمع منتظر فرصت مناسب  ( زمان اورهال )  هستیم.

این مسئول در خصوص رفع اشکال و محافظت سازه‌های بتنی کولینگ تاور  اظهار داشت: تحقیق و بررسی توسط شرکت ژئو محیط پارس انجام شده و اقدامات لازم جهت انتخاب مجری توسط خدمات فنی در حال پیگیری می‌باشد. ضرورت انجام هر چه سریع‌تر این مورد به جهت تداوم تولید به مدیریت محترم مجتمع اطلاع‌رسانی شده است.  مقرر شده طی سال 1399 یک سل از کولینگ الفین و یک سل از کولینگ پلی‌الفین در اختیار پیمانکار جهت تعمیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص خوردگی خطوط زیر زمینی و رو زمینی نیز کنترل و پایش توسط همکاران خدمات فنی و بهره‌برداری صورت می‌پذیرد، اما در مواردی نیاز به اصلاحات اساسی بوده کهTSR صادر گردیده است.

مهندس زعفری با بیان اینکه بخش مهمی از عملیات تامین خوراک واحد‌های تولیدی مجتمع به بهره‌برداری CF سپرده شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری روند اجرای پروژه کریدور خوراک جهت امکان دسترسی به مخازن شرکت‌های اکسیر شیمی، پایانه‌ها و مخازن و پتروشیمی فارابی در راستای تامین بخشی از  خوراک واحد الفین مجتمع پتروشیمی امیرکبیر می‌باشد.

وی ادامه داد: این مورد مهم به لطف خدا طی سال 1398 به  طول حدود 3700 متر در محدوده واحد CF اجرایی شد اما جهت بهره‌برداری تکمیل خط از BL واحد الفین تا درون آن واحد نیاز هست که پروژه آن هم توسط همکاران اداره مهندسی  در حال پیگیری است.

رئیس کارخانه CF از پیگیری مجوز‌های پروژه دریافت اتان از پالایشگاه بید بلند 2  با راهکارهای ارائه شده توسط بهره‌برداری مجتمع در محدوده بندرامام امیرکبیر مارون  خبر داد و گفت: امیدواریم راه‌اندازی این پروژه کمک قابل توجهی  به بحث تولید اقتصادی مجتمع داشته باشد. از دیگر موارد می‌توان به انجام لایروبی حوضچه‌های کولینگ الفین طبق برنامه سالیانه در راستای کاهش رسوب گذاری و FOULING و بهبود گند زدایی اشاره کرد.

       مهندس زعفری ادامه داد: نصب پکیج تزریق مواد شیمیایی هر دو کولینگ که توسط پیمانکار مربوطه)شرکتJps

) و با نظارت خدمات فنی در حال انجام است. نواقصی در این پروژه وجود دارد که از طرف بهره برداری CF برای مدیریت  محترم بهره‌برداری کتبا˝ ارسال شده،  امید است توسط همکاران بررسی و  مرتفع گردد.

  وی در پایان عنوان کرد: پروژه نصب سیستم فیلتراسیون در هر دو کولینگ و تصفیه بلودان در کولینگ الفین که توسط پیمانکار مربوطه  )شرکت JPS ( و با نظارت خدمات فنی در حال انجام است.  طبق بررسی همکاران محترم خدمات فنی این پروژه هم در راستای کاهش مصرف انرژی و هم در راستای بهبود کیفیت آب کولینگ تاثیرگذار خواهد بود.

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۲,۵۹۱
کد خبر : ۱۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید