شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تامین خوراک پتروشیمی‌ها باید با جدیت پیگیری شود

تامین خوراک پتروشیمی‌ها باید با جدیت پیگیری شود
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و تسریع در اجرای پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور، گزارشات ارایه شده در زمینه رشد تولید برای دشمن مایوس کننده است.
وی با تاکید بر اینکه خوراک برای پتروشیمی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: مشکل تامین خوراک باید مورد پیگیری قرار گیرد تا علاوه بر پایداری شرایط به افزایش تولید محصول منجر شود.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی کشور که به واسطه تحریم های ظالمانه به وجود آمده، گفت: خوشبختانه امروز توان تولید در این مجتمع پتروشیمی می تواند برای دیگر واحدهای اقتصادی الگو باشد.
به گزارش ایرنا، ناطق نوری در دومین روز سفر خود به خوزستان به همراه استاندار و جمعی از مسئولان استانی، از پتروشیمی امیرکبیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جنوب خوزستان دیدن کرد.
حجت الاسلام ناطق نوری هدف از سفر به خوزستان همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس را بازدید از فعالیت های اقتصادی خوزستان، روند بازسازی مناطق سیل زده و همچنین شهر زلزله زده مسجد سلیمان بیان کرده است.
مجتمع پتروشیمی امیرکبیر که سال ۱۳۸۱ نخستین واحد تولیدی آن وارد مدار شد، از نخستین مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر است؛ در این منطقه ۲۲ پتروشیمی فعالیت دارند.
مجتمع امیر کبیر ۵۵ هکتار مساحت دارد که داری ۶ واحد تولیدی اولفین، پلی اتیلن سنگین، سبک و سبک خطی، بوتالین و بوتن یک است.
محصولات این پتروشیمی در داخل از طریق بورس و در خارج بیشتر به کشور چین صادر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دوشنبه هفته جاری برای بررسی روند فعالیت صنایع و طرح های اقتصادی، و بازدید از مناطق سیل زده و زلزله زده خوزستان، از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد و تا جمعه آینده میهمان خوزستانی هاست.
۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۲,۸۵۸
کد خبر : ۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید