شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
برای اولین بار در صنعت پتروشیمی انجام شد

تعمیرات سیستم LET DOWN STATION

تعمیرات سیستم LET DOWN STATION
رئیس واحد تعمیرات شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: خوشبختانه با اهتمام مهندسان توانمند شرکت و تلاش های شبانه روزی تعمیر پکیج LET DOWN به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در تولید مجتمع برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، حیاتی با اعلام خبر انجام موفقیت آمیز اورهال  سیستم LET DOWN در پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: این سیستم یکی از کلیدی ترین پکیجها در واحد الفین می باشد که لزوم اورهال و انجام روتینهای تعمیراتی آن  اخیرا در دستور کار مهندسان این شرکت قرار گرفته بود اما با توجه به در سرویس بودن واحد الفین و همچنین کمبود قطعات امکان انجام این امر میسر نمی شد

وی افزود: با بروز مشکل در این سیستم و توقف کوتاه اخیر واحد الفین خوشبختانه تصمیم بر انجام اورهال پکیج مذکور گرفته و اقدامات لازم انجام شد.

رئیس واحد تعمیرات شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته توسط گروهای تعمیراتی و نتایج حاصل شده پرداخت و گفت: پس از باز کردن کلیه قطعات و المانهای موجود در پکیج و ارسال آنها به کارگاههای مربوطه فعالیتهای زیر توسط گروهای کاری مختلف و بصورت همزمان و 24 ساعته آغاز شد.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش ذرات موجود در روغن هیدورلیک عملیات سیرکولاسیون روغن توسط دستگاه مخصوص فیلتراسیون روغن که از پتروشیمی بندر امام تهیه شده بود به مدت 36 ساعت به انجام رسید تا مطابق استاندارد NAS1638  به عدد NAS03 رسیدیم.

حیاتی ادامه داد: تعویض هردو پمپ روغن پکیج به همراه کوپلینگ و رابر کوپلینگ آنها ( P-5041 A, B ) توسط گروه ماشین آلات حساس و انجام روتینجهت الکترو موتورهای مربوط به پمپها توسط گروه برق نیز انجام شد

رئیس واحد تعمیرات پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به دیگر جزئیات این پروژه خاطرنشان کرد: 4 عدد اکوچیتور اصلی پکیج با تگهای PV-50102  , PV -50202 , TV-50502 , TV – 50402 تعویض و جهت ولوهای PV-50102 ,PV50202 توسط همکاران ولو شاپ عملیات پکینگ گذاری و تنظیم گلند به انجام رسید و در ادامه کلیه چک ولوها و ریلیف ولوها نیز تعویض شد.

وی عنوان کرد: در ادامه اقدام به تعویض فیلتر های روغن و یکی از فیلتر باکسها شد و با شارژ ازت جهت کپسولهای آکومولاتور و سرویس و تعویض ORING جهت کلیه قسمتهایی که یدکی جهت تعویض آنها وجود نداشت کار در قسمت ماشین آلات حساس به اتمام رسید.

حیاتی به اقدامات انجام شده در این پروژه در بخش ابزار دقیق اشاره کرد و گفت: در بخش ابزاردقیق نیز با توجه به نبود سولنوئید ولوها در انبار و لزوم تعویض آنها به دلیل حساسیت و نقش اصلی آنها در کنترل پکیج، چند درخواست خرید فوری صادر شد که با همت همکاران تدارکات و تعمیرات از بازار داخلی تهیه شده و پس از تست قطعات خریداری شده اقدام به تعویض آنها شد.

رئیس واحد تعمیرات شرکت پتروشیمی امیرکبیر ادامه داد: همچنین تعدادی از سولنوئیدها در کارگاه ابزاردقیق رفع اشکال و اقدام به نصب مجدد آنها شد وکلیه المانهای اندازه گیری شامل ترانسمیترهای دما، فشار و سطح روغن به همراه سنسورهای تعیین موقعیت ولوها تست شده که پس از تعویض 2 عدد از ترانسمیتهای فشار، رفع اشکال از یک ترانسمیتر دما و تعویض کلیه سنسورهای موقعیت، اقدام به نصب آنها شد.

وی در پایان اظهار داشت: در نهایت با توجه به تعویض اکچویتورها، کلیه ولوهای پکیج تست عملکرد و استروک تست شد و همچنین برخی پارامترهای کنترلی مجددا تنظیم و باکس مربوط به سوییچ ولوها نیز تعویض شده و پس از اتمام مراحل فوق پکیج LET DOWN با طی تمامی مراحل فانکشن تست اعم از چرخه کنترل فشار روغن جهت هریک از پمپها به صورت جداگانه، تست عملکرد کنترل ولوها و همچنین تست فانکشن FAST OPEN به صورت کامل تست و تحویل بهره برداری واحد گردیده و در سرویس قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۵
تعداد بازدید : ۳,۴۰۰
کد خبر : ۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید