شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
راه‌اندازی دفتر تحکیم بنیان خانواده برای اولین بار

برگزاری کارگاه‌های مختلف روانشناسی در فرهنگسرا

برگزاری کارگاه‌های مختلف روانشناسی در فرهنگسرا
امروزه وجود مراکز مشاوره و راهنمایی به عنوان یک موضوع ضروری در دنیا مطرح است و این ضرورت با پیشرفت فنآوری و گوناگونی علوم و فنون اهمیت دوچندانی یافته است.

بی‌تردید جامعه سالم، جامعه‌ای است که افراد آن از سلامت روان برخوردار باشند و این مهم میسر نمی‌گردد مگر اینکه انسان در رویدادها و مراحل مختلف زندگی خود به نیازهای خویش پاسخ معقول دهد و یا به عبارت دیگر توان سازگاری خود را به‌طور منطقی تأمین نماید .

باتوجه به نیاز مجموعه به مباحث و مشکلات روانشناسی در بین کارکنان و خانواده بزرگ شرکت از فروردین ۹۸به‌دستور مدیرعامل محترم دفتر مشاوره روانشناسی و تحکیم بنیان خانواده با به‌کارگیری دو روانشناس راه‌اندازی شد.

پس از راه‌اندازی این دفتر در شرکت برای مشاوره‌های فردی پرسنل در فرهنگسرای «ممکو» هم دفتری جهت خانواده‌ها تعیین گردید.

آنچه می‌خوانید گفت‌وگو با یکی از این خانواده‌هاست که با مراجعه به دفتر مشاوره از خدمات این دفتر بهره‌مند شده است.

با حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های مختلفی که برگزار شده بود از جمله کارگاه بلوغ نوجوانان و نحوه برخورد با نوجوانان و جوانان و کارگاه فرزند پروری شرکت کردم.

من چون دارای یک فرزند دختر ۱۲ساله هستم همیشه با سئوالات مختلفی از جانب ایشان روبرو بودم و معمولا چون همه فرزندان ما اطلاعاتی را که به‌دست می‌آورند از طرف دوستان و همکلاسی‌هایشان هست، لذا برای اینکه بهتر بتوانم جواب سئوالات دخترم را بدهم و پاسخ‌های صحیح به کنجکاوی‌هایش داشته باشم و از طرفی یاد بگیرم که چگونه می‌توانم به‌طور صحیح با فرزندانم ارتباط برقرار کنم درکارگاه‌ها شرکت کردم.

البته پس ازکارگاه‌ها برای مشاوره فردی هم به کارشناسان و مشاوران فرهنگسرا مراجعه نمودم،  وسواس فکری و یادگیری، نحوه برخورد با دخترم با توجه به اینکه درسن بلوغ بود ایجاب می‌کرد که به دفتر مراجعه نمایم.

درطول مراجعات بسیاری از مشکلات و سئوالات من پاسخ داده شد و نتیجه‌گیری‌ها باعث شد تا همسرم هم به مشاور مراجعه کند.

صبر و حوصله و متانت، صحبت‌های صمیمانه با سرکارخانم سعیده محمدی مشاور و روانشناس فرهنگسرای خانواده و دانش روانشناسی که وی داشت، پس از صحبت‌های مکرر در مورد مشکلات بر اساس رفتارهایم در محیط اجتماعی و خانه و خانواده و افکار و تصاویر ذهنی که مدام برایم تکرار می‌شد، همه موارد توسط روانشناس بررسی شد و براین اساس تمرین‌های مشاوره‌ای را شروع نمودم.

فعالیت‌های منظم بدنی و ورزش، تمرکز بر روش‌های مشاوره‌ای در چندین نوبت، نحوه ارتباط با خانواده، دوستان و اطرافیان و فاصله از تنهایی و در انزوا بودن از جمله مواردی بود که انجام دادم و با بیان نگرانی‌ها و استرس‌ها و نوشتن افکار و تصورات ذهنی‌ام و بررسی آنها سعی نمودم تا نسبت به وسواس فکری خود راه چاره را دریابم.

درمورد دخترم هم راهکارهای عملی درمورد نحوه برخورد با سئوالات او، آموزش‌های لازم در مورد چگونگی توضیح مسائل مربوط به سن و سالش، چگونگی کمک به دخترم برای پیداکردن هویتش، دوری از سردرگمی‌ها و استرس‌های مربوط به سن بلوغ و مسائل مربوط به آن و توضیح به دخترم و بیان اینکه، این مسائل و مشکلات طبیعی است و برای همه افراد و هم سن و سال‌هایت به‌وجود می‌آید و نشانه بلوغ بدنی فرد می‌باشد همه مواردی بودند که با کمک مشاور انجام گرفت و ضمن تشکر از این اقدام خوب، باید یادآور شوم گرچه دیر متوجه شدم و فکر می‌کردم که این دوره‌ها و مشاوره‌ها فقط برای یک دوره کوتاه است اما مشاوره‌ها در زندگی ما کارساز بود.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۸۰۵
کد خبر : ۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید