شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
رئیس واحد LLDPE مطرح کرد:

با مصرف بهینه انرژی از برنامه جلو زدیم

با مصرف بهینه انرژی از برنامه جلو زدیم
رئیس واحد LDPE شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: واحد LLD در 2ماه گذشته با تحقق 103 درصد بالاتر از برنامه تعریف شده گام بلندی در راستای اهداف تعیین شده سازمان برداشته است.

کیوان شهنی زاده در ابتدای گفتگو به بیان علل تحقق 103 درصدی برنامه تولیدی تعریف شده پرداخت و اظهار داشت: خرابی گیربکس اکسترودر در خردادماه 98 و پیامد آن، نصب مجدد قطعه ساخته شده جدید در مهرماه که منجر به توقف واحد نیز شده بود، همچنین کمبود اتیلن در آبان ماه  از جمله مشکلات ما در این واحد بود.

وی افزود: هرچند که واحد در مهرماه توقف داشته و در آبان ماه نیز در برخی مقاطع با ظرفیت پایین کار کرده است، اما مصرف بهینه انرژی و مواد شیمیایی به کار رفته در این واحد نسبت به طراحی های اولیه از نکات بارز در این ماه بوده است.

رئیس واحد LLDPE شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: یکی از ایده های موفقی که در این راستا باعث بهبود در مدیریت مصرف بخار بوده است، استفاده از آب گرم تولیدی در فرآیند راکتور به جای بخار در یکی از کمپرسورهای واحد (c470) می باشد.

مهندس شهنی زاده اضافه کرد: بدین صورت بخاری که به منظور گرم نگهداشتن ژاکت سیلندر کمپرسور استفاده می شد، حذف و به جای آن ‌آب گرم تولید شده در بخش پلیمریزاسیون استفاده شد که این امر باعث کاهش مصرف 6 تن بخار در روز شد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: برگزاری دوره های مدیریت دانش توسط دکتر حقیقی و مدیریت استرس توسط دکتر سیاهپوش، همچنین دوره های آموزشی درون واحدی از مهم ترین دوره های برگزار شده در واحد بوده است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۲,۶۹۰
کد خبر : ۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید