شرکت پتروشیمی امیرکبیر / نمایش جزییات خبر
در گفت‌وگو با مهندس بازرگان زاده: عملکرد اداره عملیات انبارها تشریح شد

سامان‌دهی انبارهای بخش‌های مختلف مجتمع

سامان‌دهی انبارهای بخش‌های مختلف مجتمع
رئیس اداره عملیات انبارها شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: با حمایت‌های مدیریت محترم عامل، بازدیدهای مکرر و طی یک برنامه‌ریزی مدون انبارهای بخش‌های مختلف مجتمع با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها سامان‌دهی شدند.


 
بخش
future area

فرشاد بازرگان‌زاده رئیس اداره عملیات انبارها در این گفت‌وگو به تشریح عملکرد این اداره پرداخت و اظهار داشت: طی بازدیدهایی تعیین تکلیف اقلام این بخش و انتقال چندین درخواست موجود در این کانتینرها شامل: بیرینگ، ولو، قطعات و اتصالات piping و ... به انبار پروژه به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال انجام شد و همچنین تحویل دستگاه tube bundle puller به تعمیرات که در این منطقه به‌صورت امانی نگهداری می‌شد، از جمله اقدامات این بخش می‌باشد.

وی افزود: پلمپ کانتینرها نیز با هماهنگی اداره حراست و اداره بازرسی و ‌رسیدگی به شکایات جهت ساماندهی و مدیریت وضعیت کانتینرها از دیگر اقدامات بخش  future area به شمار می‌رود.

بازرگان‌زاده ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این بخش می‌توان به آمار برداری ماشین آلات و تجهیزات اداره انبارها در این منطقه و تهیه گزارش و ارسال به مدیریت در هفته‌های آتی و ساماندهی تجهیزات موجود و همچنین پیگیری مستمر تعمیرات و رفع اشکال از لیفتراک‌ها و جرثقیل اداره انبارها اشاره کرد.

رئیس اداره عملیات انبارها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام خبر استفاده از کاورهایی با پوشش داخلی نانو در انبار اظهار داشت: در مدت اخیر تلاش شد، تحقیق و بررسی‌های لازم در خصوص بسته‌بندی‌های مناسب جهت قطعات به منظور جلوگیری از خوردگی و حفاظت از قطعات انجام شود که در این راستا و با تحقیق صورت پذیرفته به یاری خدا و در صورت تایید مدیریت، به‌زودی از کاورهایی با پوشش داخلی نانو در انبار استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتقال حدود ۲۳۰ قلم اقلام بی‌هویت به انبار قطعات به ارزش تقریبی ده میلیارد ریال، دریافت قطعات مورد نیاز و رسیده به‌صورت منظم ازانبار، دریافت و صدور کالا، رفع مغایرت‌های اعلام شده از حساب‌های سال گذشته و ارسال اسناد مربوطه به امور مالی و همچنین تعیین تکلیف حدود ۴۵ قلم از کالاهای موجود در نمودار ۹ به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال از جمله موارد انجام شده در انبار قطعات است.

کاهش خرید خارج، از 850 قلم به 450 قلم کالا

این مسئول در ادامه از سامان‌دهی کرایه پرداختی به رانندگان انتقال دهنده قطعات خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کرایه پرداختی به رانندگان محترم انتقال دهنده قطعات و مواد مورد نیاز به شرکت سامان‌دهی شده، موجودی تجمع یافته خرید خارج نیز از حدود ۸۵۰ قلم کالا به زیر ۴۵۰ قلم کالا کاهش یافته و به انبار قطعات انتقال داده شد و پیگیری ۴۷ پرونده عودت کالا(DDR) و تعیین تکلیف حدود ۲۰ پرونده از این اقلام از عملکرد مورد اشاره در این انبار می‌باشد.

بازرگان‌زاده عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در انبار دریافت و صدور کالا، می‌توان به مواردی از قبیل مکاتبات لازم جهت تعیین تکلیف ۱۸۲قلم کالای امانی موجود در این انبار و انجام پیگیری‌های لازم جهت تعیین تکلیف این اقلام، ارسال منظم قطعات و تجهیزات خریداری شده به واحدها و انبارهای مربوطه و پیگیری مداوم دریافت خوراک از شرکت‌های طرف قرارداد و ارسال آمار و گزارش‌های مربوطه در این خصوص اشاره کرد.

انبار مواد شیمیایی

وی در ادامه تحویل 50 درصد اقلام امانی شیمیایی به متقاضیان را یکی از مهم‌ترین اقدامات در انبار شیمیایی برشمرد و گفت: مکاتبات لازم در خصوص اقلام امانی شیمیایی موجود در این انبار و تحویل ۵۰ درصد این اقلام به متقاضیان، ارسال گزارش منظم و به‌روز شده shelf life مواد شیمیایی به اداره فرآیند و واحدهای مرتبط، لیست‌برداری و مکاتبه در خصوص اقلام شیمیایی تاریخ مصرف گذشته و در‌خواست تعیین تکلیف این اقلام از جمله اقدامات انجام شده در این انبار است.

رئیس اداره عملیات انبارها اظهار داشت: از دیگر موارد انجام شده در انبار مواد شیمیایی می‌توان به  شناسایی ۴۰۰کپسول بدون درز از اقلام باقیمانده پروژه و ارسال جهت تورهای اساسی و استفاده در انبار شیمیایی به عنوان  وsafe stock  و اجرای Label  گذاری اقلام شیمیایی جهت رعایت FIFO&LIFOاشاره کرد.

انبار پروژه

مهندس بازرگان‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به عملکرد اداره عملیات انبارها در انبار پروژه اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های ارسال شده از کانتینرهای موجود در future area، لیست برداری و  مکاتبه لازم در خصوص تعیین تکلیف حدوداً ۱۴۳ آیتم اقلام امانی موجود در این انبار‌، لیست برداری و تعیین تکلیف ولوهای موجود در پشت انبار پروژه‌، همکاری مستمر با اداره مهندسی و اداره تعمیرات جهت شناسایی قطعات مورد نیاز واحدها و جلوگیری از خریدهای مازاد  و آمار برداری و به‌روز نمودن لیست قطعات موجود در انبار پروژه جهت ارسال به واحدها و مدیریت محترم جهت بررسی و تعیین تکلیف از موارد انجام شده در این انبار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سایر اقدامات صورت پذیرفته در اداره انبارها همکاری مستمر با شرکت ایلیا جهت راه اندازی نرم افزار ERP در انبارها و همکاری مداوم با شرکت‌های منطقه و بیرون منطقه جهت تامین نیازمندی‌ها و پاسخ به مکاتبات آنان و تامین درخواست‌های شرکت‌های مذکور می‌باشد، در راستای انتقال انبارها به مکان جدید جهت اجرای پروژه اتان، این شرکت تمام تلاش خود را با برگزاری جلسات و بازدیدهای لازم از مکان‌های مورد نظر جهت انجام هرچه بهتر این مهم به انجام رسانده است.




انبار3



انبار2

۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۳,۱۷۰
کد خبر : ۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید